Центр управління польотами: файлові менеджери для «хмари»

Версія для друкуPDF version

У вас зберігаються файли на SkyDrive, «Яндекс.Діск», «Google Диску», Dropbox і ще в парочці інших «хмар»? Тоді саме час познайомитися з сервісами, які дозволяють управляти усіма даними з єдиного інтерфейсу

оли «хмарні» сервіси для зберігання і синхронізації даних тільки-тільки з'явилися на онлайн-горизонті, більшість людей задавалися питанням: чи варто довіряти їм свої дані? Тепер же, коли на цей перспективний ринок вийшли навіть такі гіганти, як Google, Microsoft і Apple, коли багато хто вже відчули всі зручності онлайнового зберігання документів, назріло інше питання: як у всім цьому не заплутатися? Оскільки кожен сервіс для зберігання даних пропонує якийсь обсяг дискового простору безкоштовно, зрозуміло, що набагато вигідніше розміщувати свої файли на декількох сервісах, ніж платити за преміум-можливості одного з них. Наприклад, використовуючи п'ять «хмар» від Google Drive, Dropbox, SugarSync, «Яндекс.Діска» і SkyDrive, можна відразу отримати 29 Гбайт для зберігання даних.

Однак запам'ятати, що саме зберігається на кожному сервісі, не так-то просто, особливо якщо поряд з кількома службами використовується по парі-трійці облікових записів на кожній з них. Тут вже не обійтися без своєрідного центру управління «хмарними» сервісами. Наш сьогоднішній огляд саме про це - про менеджерів тих файлів, які зберігаються онлайн. З їх допомогою можна не тільки переглядати всі дані в єдиному вікні, але й виконувати пошук за всіма «хмарним» сервісам, а також копіювати файли між ними.

Primadesk

Менеджер «хмарних» даних Primadesk пропонує об'єднати в одному інтерфейсі більше двадцяти різноманітних сервісів, в числі яких файлові сховища, фотохостинги, веб-пошта і т.д. Серед двадцяти шести сервісів, які підтримуються в даний час, є такі популярні в нашій країні, як Dropbox, Facebook, Gmail, Google Drive, Picasa, Photobucket, SugarSync, Flickr, SkyDrive, Twitter.

Можливо, найважливіша функція Primadesk - це пошук. Сервіс індексує всі користувальницькі дані, які зберігаються в підключених облікових записах, і робить їх доступними для пошуку. Далі можна шукати серед всього онлайн-контенту за ключовими словами.Розробники сервісу додали фільтр по даті, за допомогою якого можна відбирати результати серед самих нових даних. Також зручно використовувати фільтр за типом вмісту: в результатах можуть показуватися тільки твіти, фотографії, документи або поштові повідомлення.

Варто, однак, мати на увазі, що сервіс не розпізнає файли за типами і вищеописаний фільтр працює тільки для категорій сервісів.Тому, наприклад, зображення, які знаходяться на Dropbox, потраплять в категорію документів, а не фотографій. Не дуже логічно, і сподіваємося, розробники звернуть на це увагу і поправлять в наступних оновленнях сервісу.

Додавання нового сервісу відбувається досить швидко: десь достатньо вказати дані облікового запису, десь - ще і дозволити доступ додатком Primadesk до свого аккаунту. Після того як облікові записи додані, можна переходити до списку документів, фотографій чи поштових скриньок. Кожна з цих категорій представлена ​​у вигляді окремого веб-додатки.

Інтерфейс документів і фотографій дуже нагадує файловий менеджер. Підключення сервіси представлені на панелі зліва.

Завантаження даних з них виконується досить швидко: всього лише пара кліків мишкою - і можна переглядати всі файли, що зберігаються онлайн. І не тільки переглядати, адже Primadesk підтримує копіювання даних між різними сервісами. Крім цього, файли можна видаляти і завантажувати на локальний комп'ютер. Для графічних файлів працює попередній перегляд. А ще Primadesk дає можливість швидко створити посилання для доступу до файлу і відіслати її поштою. При цьому можна вказати термін, на який відкривається доступ до файлу, пароль для завантаження і отримання повідомлень про скачуванні.

Зауважимо, що не всі функції сервісу працюють так, як того хотілося б. Наприклад, хоч підтримка Evernote і заявлена, з інтерфейсу Primadesk замітки можна тільки видалити. Ні копіювання, ні попередній не працюють.

До того ж неможливо скопіювати дані між сервісами, які відносяться до різних категорій: документи і фотографії. Скажімо, перенести фотографію з Picasa на SkyDrive Photos можна без проблем, а от на Dropbox не вийде ніяк.

Що стосується веб-додатки для роботи з поштою, воно має досить традиційний інтерфейс. Його єдина перевага перед звичайними службами веб-пошти - збір листів з декількох ящиків одночасно.

В рамках безкоштовної облікового запису в Primadesk можна додати до п'яти акаунтів, причому, наприклад, Gmail, Picasa і Google Drive вважаються за три, навіть якщо фактично використовується тільки одна учетка Google. За п'ять доларів на місяць можна зняти це обмеження. Ще одна перевага платної версії стосується функції резервного копіювання даних. Це може здатися дещо дивним, але, крім усього іншого, Primadesk пропонує створити ще одну копію тих даних, які фактично вже є копією інформації з жорсткого диска. У безкоштовної облікового запису можна зберігати до 1 Гбайт даних, а після переходу на платний тарифний план - від 10 Гбайт і більше.Резервна копія створюється в онлайновому файловому менеджері.

Otixo

Головна перевага Otixo перед Primadesk - робота з протоколами WebDav і FTP. Завдяки цьому можливості роботи з сервісом істотно розширюються. Якщо якийсь «хмарної» служби немає в списку підтримуваних, але при цьому вона працює з WebDav, її можна підключити. Наприклад, російські користувачі можуть додати в Otixo свій аккаунт на «Яндекс.Діске».

Otixo підтримує Dropbox, SugarSync, Picasa, SkyDrive, Box, Google Drive і ряд інших популярних сервісів. На всіх сервісах, де це не заборонено умовами використання, можна підключати по кілька облікових записів.

Після нескладної процедури підключення, складається з введення логіна-пароля та авторизації додатка Dropbox, сервіси додаються у вікно файлового менеджера. Ніяких обмежень по числу підключаються служб немає, зате є ліміт трафіку. В рамках безкоштовної версії можна копіювати та завантажувати файли загальним обсягом не більше 2 Гбайт. Ліміт трафіку можна зняти, купивши преміум-підписку за 10 дол в місяць. Є і партнерська програма, що передбачає збільшення трафіку на 100 Мбайт за кожного залученого на Otixo користувача.

Файловий менеджер Otixo заслуговує усіляких похвал. Працює він відмінно - копіювати файли можна не тільки за допомогою контекстного меню і кнопок на панелі інструментів, але і простим перетягуванням між різними сервісами. Оскільки на копіювання з одного сервісу на інший потрібний якийсь час, хід виконання операції відображається у вікні менеджера, але роботі з сервісом це не заважає.

За допомогою файлового менеджера Otixo можна виконувати копіювання і перенесення файлів, перейменовувати, видаляти, завантажувати на комп'ютер (поки що тільки по одному), а також створювати на хмарних сервісах нові папки та завантажувати в них файли прямо з інтерфейсу Otixo. Попередній перегляд файлів працює не тільки для зображень, але і для файлів деяких інших типів.Наприклад, вміст документів PDF можна переглянути за допомогою Google Viewer.

Сервіс також пропонує пошук по вмісту. Результати можна сортувати по імені, за розміром, за датою останньої зміни і по розташуванню. Щоб індекс файлів був завжди актуальним, передбачена синхронізація з підключеними сервісами, яку можна запускати вручну.

Є на Otixo і функція обміну файлами. Сервіс може генерувати загальнодоступні посилання і відправляти їх за вказаними адресами, супроводжуючи повідомленням. Для кожного файлу можна вказати термін дії посилання і захистити її паролем. Файли, до яких відкритий доступ, позначаються в менеджері спеціальним значком. Крім цього, є спеціальний розділ MY SHARED FILES, в якому повинні відображатися всі загальні файли і термін їх дії, але у нас він, на жаль, не працював (як виявилося, не тільки у нас - відповідна тема вже давно створена на форумі підтримки сервісу ).

Ще одна цікава можливість Otixo - спільна робота над проектами. У свого облікового запису можна створити робочу область - Space, скопіювати в неї посилання на файли, що зберігаються на різних сервісах, і відкрити до неї доступ іншим людям. В залежності від того, які права надані іншим користувачам, вони можуть переглядати файли, що відносяться до проекту, додавати файли із свого облікового запису, коментувати вміст, викачувати файли. При цьому ніхто, крім власника файлів, не знає, на якому сервісі вони фізично зберігаються, що можна розцінювати як додатковий рівень безпеки. У рамках робочої області створюються три розділи: в першому зберігаються файли, у другому зберігаються всі дії користувачів, а в третьому відображається список запрошених учасників.

Незважаючи на те, що Otixo призначений в основному для роботи з файлами в браузері, завдяки підтримці WebDAV доступ до файлів можна отримувати і з робочого столу. Для роботи з Otixo на комп'ютерах Windows і Mac можна, наприклад, використовувати безкоштовний клієнт CyberDuck . Виберіть у його налаштуваннях тип підключення WebDav (HTTP / SSL), вкажіть адресу сервера dav.otixo.com і свої логін та пароль для входу в Otixo.

Вміст всіх підключених до Otixo сервісів відобразиться у вікні CyberDuck. За допомогою цього клієнта файли можна переглядати, завантажувати на комп'ютер, редагувати, а папки можна синхронізувати з директоріями на локальному диску.

Joukuu

Ще одне рішення, покликане спростити управління файлами, що зберігаються в «хмарі», - це Joukuu. Працювати з даними можна не тільки через веб-інтерфейс, але і за допомогою клієнта, який, щоправда, поки що існує тільки для Windows. На даний момент Joukuu підтримує лише три сервісу: Dropbox, Google Drive і Box.net, але вже найближчим часом обіцяють додати роботу зі SkyDrive і SugarSync.

 

Як і інші подібні сервіси, Joukuu пропонує безкоштовний і платний акаунти. Перший має деякі неприємні обмеження: неможливо підключити декілька акаунтів на одному сервісі, не можна створювати власні категорії для файлів і виконувати пошук по даним, що зберігаються на декількох сервісах.

Безкоштовний клієнт Joukuu Lite створений в стилі Windows 8. Список підключених сервісів виводиться у верхній частині вікна. Під ним розташовується список категорій. Клацаючи по ним, можна приховувати всі файли, крім документів, зображень, відеофайлів. Якщо вибрано показ даних на всіх підключених облікових записах одночасно, кореневі теки будуть виведені в одному вікні, і навпроти кожної з них буде показаний значок сервісу. Можливості роботи з файлами зводяться до виділення їх у папці та видалення.

Joukuu Lite підтримує створення нових папок. Додавання файлів на «хмарні» сервіси виконується простим перетягуванням їх у вікно програми. Також можна додавати файли і папки в «хмару», використовуючи команду контекстного меню Backup To Lite. Після вибору облікового запису завантаження файлів виконується автоматично.

Також зберігаються в «хмарі» файли можна відкривати на робочому столі і редагувати за допомогою настільних додатків. Це стосується і файлів Google Docs - вони відкриваються в програмах MS Office. Після цього внесені зміни зберігаються і файли знову перетворюються в формат «Документів Google».

Чесно сказати, на тлі конкурентів Joukuu виглядає слабенько, адже практично ніяких переваг у сервісу немає, а обмежень хоч відбавляй. До того ж нам так і не вдалося спробувати веб-інтерфейс сервісу - реєстрація на ньому, схоже, не працює.

SMEStorage

Практично у всіх сервісів, що надають доступ до онлайнового зберігання даних, обов'язково є мобільні додатки. А ось більшість файлових менеджерів для «хмарних» служб поки що не можуть порадувати своїх користувачів можливостями доступу зі смартфонів і планшетів. Але це не відноситься до сервісу SMEStorage, який пропонує управляти своїми файлами з пристроїв на базі Android і iOS, а також BlackBerry. Всі мобільні клієнти платні. Крім цього, у сервісу є програми для всіх основних настільних операційних систем.

SMEStorage підтримує більше тридцяти різноманітних сервісів, в тому числі SkyDrive, Google Drive, Gmail, Google Sites, Dropbox, Box.com, iCloud, iKeepinCloud, Amazon S3, SugarSync, Windows Azure, Ubuntu One. Також можливе підключення по протоколах FTP і WebDAV. В рамках безкоштовної облікового запису кожному користувачеві пропонується до 5 Гбайт для синхронізації файлів, що зберігаються на інших сервісах (для хостингу даних використовується Amazon S3). Установки синхронізації вказуються окремо для кожного підключеного сервісу.

Веб-інтерфейс SMEStorage, чесно кажучи, важко назвати інтуїтивно зрозумілим. У ньому дуже багато погано помітних посилань і написів, причому відразу виділити головне на тлі всього цього різноманіття досить складно. У всьому відчувається присмак ОС Windows, що напевно не сподобається прихильникам Mac.

На SMEStorage є онлайновий файловий менеджер з можливістю пошуку, швидкої завантаженням зображень на Flickr і засобами для обміну даними з іншими людьми. Для кожного загальнодоступного файлу можна вказати пароль і термін, протягом якого його можна буде скачати.

Для спільної роботи може стати в нагоді можливість обміну даними в рамках груп. В групу можна запрошувати інших користувачів і управляти дозволами на доступ до даних. Додавати файли в групу можна з файлового менеджера, але цікаво також, що вони можуть потрапляти туди автоматично, на основі заздалегідь створених правил (наприклад, файли, в назві яких є певні символи, або файли, поміщені в ту чи іншу папку).

Одна з відмінних особливостей SMEStorage - наявність настільних клієнтів для роботи з файлами . Деякі з них платні, але базові можна використовувати безкоштовно. MultiCloud Explorer для Windows - це файловий менеджер, який підтримує роботу з декількома вкладками. З його допомогою можна підключатися до всіх доступних сервісів, додавати нові облікові записи, виконувати пошук по всіх файлів, відкривати доступ до файлів іншим користувачам.

 

Працює клієнт, потрібно сказати, не дуже швидко - при переході з папки в папку всякий раз потрібно чекати по кілька секунд. Але зате можна, не покидаючи програму, скопіювати файли з «хмари» на локальний диск або навпаки. При завантаженні даних за допомогою SMEStorage MultiCloud Explorer можна шифрувати файли, а також позначати їх тегами. Останні пізніше зручно використовувати для пошуку. Ще одна зручна можливість - додавання найчастіше використовуваних файлів в «Вибране». До цієї віртуальної папці можна отримувати доступ як з настільного клієнта, так і через веб-інтерфейс (для цього в менеджер файлів заходити не потрібно, посилання Favourite видима на всіх сторінках сервісу).

Для безкоштовних облікових записів на SMEStorage діє обмеження на число підключаються акаунтів - не більше трьох (при цьому неможливо також підключити декілька облікових записів одного і того ж сервісу). Втім, тут є одна хитрість. Як ви пам'ятаєте, на сервісі Otixo число підключаються акаунтів не лімітовано, а є тільки обмеження на трафік. І Otixo, як і SMEStorage, підтримує роботу з протоколу WebDAV. Що ж, додаємо всі облікові записи з «хмарних» сховищ даних в Otixo, потім створюємо на SMEStorage новий обліковий запис WebDAV, вказуємо настройки підключення до сервера Otixo і отримуємо можливість доступу до всіх файлів (перевірено - працює!). Звичайно ж, завантажувати з серверів файли великого розміру таким чином не варто - швидко вичерпаєте ліміт Otixo на 2 Гбайт, але зате такий спосіб дає можливість виконувати пошук за всіма файлів, що зберігаються в «хмарі», прямо з робочого столу.

Висновок

Менеджери для роботи з файлами, що зберігаються в «хмарі», з'явилися зовсім недавно, і цікаво спостерігати за тим, як кожен з них знаходить свої способи залучення користувачів. На Primadesk упор зроблений на пошук, Otixo радує підтримкою необмеженого числа облікових записів і роботою з WebDAV, Joukuu дає можливість працювати з файлами з програми-клієнта, а SMEStorage створює додатки для мобільних платформ і робить ставку на спільну роботу. Немає ніякого сумніву в тому, що розробники цих сервісів стежать за конкурентами, і тому в самому найближчому майбутньому файлові менеджери для «хмари» напевно будуть переймати один в одного все краще.

На поточний же момент кращий сервіс виділити досить складно. За функціональністю самим-самим можна вважати SMEStorage, але у нього не дуже зручний інтерфейс, та й працює він повільно. Для копіювання файлів між сервісами, швидкого перегляду і редагування файлів, що зберігаються в «хмарі», найкраще підходить Otixo, але варто враховувати, що деякі його функції поки що тестуються і тому можуть не працювати. Primadesk може запропонувати хороший набір підтримуваних сервісів і веб-клієнт з підтримкою декількох облікових записів, але поділ на фотографії і документи не дозволяє копіювати дані між усіма акаунтами.